Nädal 11. Analüüsida üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit.
Ärimudel Dropbox näitel.
Dropbox võimaldab andmeid salvestada pilve ning võimaldab ka
jagada neid faile teiste kasutajatega olenemata asukohast. Andmetele pääseb
ligi igast seadmest, millele on installeeritud mõni veebilehitseja.
Dropbox kasutab freemium ärimudelit. Mudel on ülesehitatud
põhimõttel kus enamus teenuseid on tasuta, kuid on teatud piirangud teenuse
kasutamisel. Põhimõte on selles, et kui soovid teenust kasutada nii-öelda professionaalsel
tasemel siis tuleb selle eest maksta. Dropbox kasutab teenuse tasustamisel erinevaid
kombinatsioone. Freemium mudeli edukaks toimimiseks on vaja anda kliendile midagi, mis on tasuta,
kuid mitte täielikult. Kui klient saab rohkem kasu teenuse kasutamisest, kui
selle eest mida klient peab maksma teenuse eest, siis on see teenus kliendile
väärtust loov ning kasulik.
Agiilne mudel.
Agiilne mudel jaguneb mitmeks erinevateks mudeliteks. Üheks agiilse arenduse mudeliks on Scrum
raamistik. Töötasin ettevõttes kus võeti kasutusele agiilne mudel ning lähtuti
just Scrumi raamistikust. Tööprotsess toimus sprintidena. Üks sprint kestis kaks
nädalat. Kui arendusprojekt oli pikaajalisem siis jagati tegevused sprintide
vahel. Igal nädalal olid koosolekud mille käigus toote omanik tutvustas
äripoolele, mis on tehtud ning millised probleemid on tekkinud. Peale sprinti
toimus arenduse testimine ning live kasutusse andmine. Arendusmeeskonnas oli 3 -6 arendajat sõltuvalt
projektist.
Comments
Post a Comment