Nädal 12. Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis
12 nädala teemaks oli välja tuua üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis.
Vaatlen kahte näidet – üks negatiivne ja teine positiivne
kasutuskogemus. Lähtusin Jakob Nielseni poolt sõnastatud kuuest komponendist
õpitavus, tõhusus, meeldejäävus, veakindlus, rahulolu ja kasulikkus.
Negatiivne – TTÜ ÕIS ja veebikeskkond.
Õpitavus – süsteemist arusaamine võttis aega. Otsimislahendused
erinevad tavapärastest otsingu lahendustest.
Tõhusus – Pidevalt oli tunne, et mingi info jäänud saamata.
Esmakursuslasel on kindlasti ajamahukas infot otsida kolmest kohast ÕIS , Moodle
ja TTÜ veebileht.
Meeldejäävus – siin ei ole midagi negatiivset esile tuua.
Veakindlus – veebikeskkonnas on link, mis viib ebaõigesse
kohta. Sügisel oli ka palju aegunud infot veebilehel. ÕIS-s vahetulemuste
kuvamine võtab vähemalt 15sek aega ennem, kui tulemust näitab. Selle aja sees
võiks süsteem kuvada kasutajale, et toimub andmete laadimine. Kasutajale peaks
teada anda, et süsteem teostab aeganõudvat operatsiooni.
Rahulolu – Praeguseks on süsteem enam-vähem arusaadav.
Positiivne – LHV panga veebikeskkond
Minu arvates on LHV ja Swedbanki veebikeskkonnad teistest
pangasüsteemidest tükk maad paremad. Paremad selles mõttes, et kasutusmugavus
on parem, kui teistel pankadel. Toon välja LHV panga veebikeskkonna mõningad
omadused.
Õpitavus – Veebikeskkond on väga kergesti hoomatav. On
hoidutud sügavate alammenüüde kasutamisest.
Tõhusus – Olemasolevad funktsionaalsused on ära toodud
vasakul ja üleval oleval ribal. Kõik funktsionaalsused on hõlpsasti leitavad.
Veakindlus – veakindlus on väga kõrge. Süsteem töötab
laitmatult.
Rahulolu – Saab kõiki panga toiminguid hõlpsasti teha.
Funktsionaalsused ei ole peidetud alammenüüdesse.
Comments
Post a Comment