Nädal 5. Võrgusuhtlus

 

Valisin teemaks seitsmenda punkti „Aita piirata sõimusõdu“.

Võrgusõimu all mõeldakse eelkõige solvavate väljendite kasutamist isiku või mingi isikute grupi aadressil. Eesmärgiks oleks sellisel tegevusel kellegi panemine negatiivsesse olukorda kus nii-öelda ohver peaks tegema mingisuguse vastutegevuse. Kahjuks on meie ühiskonnas sellist „ärapanemist“ suhteliselt palju. Üheks suuremaks probleemiks on nn. koolikiusamine. Lapsed enamasti ei taju, kui palju võib teisele inimesele teha haiget sõnade väärkasutamine.  Koolikiusamise vähendamiseks on tehtud nii mõndagi ära. Loodud on veebileht https://noor.targaltinternetis.ee/kuber-kiusamine/ millelt saab juhiseid, et kuidas ära tunda küberkiusamsie ohvriks sattumist ning soovitused küberkiusu tõkestamiseks. Suureks abiks ärahoidmaks sõimusõdu oleks ka lastevanemate teadlikus mida nende lapsed netis teevad.

Pean oluliseks just noortele selgitada, millised võivad olla küberkiusamise tagajärjed ning kuidas sellega toime tulla. Loodetavasti ollakse, siis ka edaspidises elus targemad suhtlejad.

Sõimusõdade ärahoidmiseks saavad kõik inimesed kaasa aidata. Tuleks lähtuda põhimõttest, et ära tee teistele seda mida sa ei taha et sulle tehtaks. Kui inimesed teadvustaksid endale seda põhimõtet, siis poleks mõttetuid ärapanemisi.

Kui mõelda inimese arengu etappide peale, siis ehk võib-olla ongi normaalne, et võrgusõimu on kohati liialt palju meie ümber. Sellest võiks järeldada, et on rohkelt neid inimesi kelle harituse tase ei lubagi eetiliselt suhelda, sest selleks pole teadmisi ega kogemusi.

Tooksin lõpetuseks välja fraasi presidendi Alar Karise  viimasest uusaasta kõnest „Tarkus mitte häbeneda teadmatust ja tarkus õppida“ [1].

 

 

Allikad:

https://www.president.ee/et/ametitegevus/koned/53346-president-alar-karis-aastavahetuse-poordumises-meie-hakkamasaamise-loos-koht-igal-eesti

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 3: Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale

Nädal 8. Proff ja käsitööline.

Nädal 10. Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini.