Nädal 3: Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale

 Traditsioonilise meedia all mõistetakse eelkõige televisiooni, raadiot, flaiereid, ajalehed, emaili postitusi ja helistamist. Uue meediaga seostub eelkõige digitaalsed lahendused sotsiaalmeedia, otsingumootorite suunamine, blogi postitused, programmisisesed teavitused. Uued tehnoloogilised võimalused võimaldavad paremini jõuda sihtgrupini, mis on ka igati tervitatav. Meediaäri on suur ning paljud soovivad sellest kasu lõigata. Uued lahendused lõikavad tükki  traditsioonilise meedia „pirukast“. Meeldib see või mitte, kui meediakanal mille sihtrühm jääb kogu aeg väiksemaks on surmale määratud.

Uue ja vana meedia üheks suurimaks erinevuseks on selle hind ja kiirus. Uue meedia kanalite kasutamine on odavam kui traditsiooniline meedia. Kulu mida tehakse jõudmiseks ühe inimeseni on oluliselt väiksem kui tavameedia puhul [1].

Kõige positiivsemaks pean meedia jõudmis inimesele lähemale tänu tehnoloogia arengule. Läbi sotsiaalpostituse jõuab teave suurele hulga lugejaskonnale. Interneti kiirused kasvavad pidevalt ning tänu sellele saavad inimesed juurdepääsu kiiremale ja suuremamahulisemale teabele.

Kõige negatiivsemaks pean libauudiste jõudmist lugejaskonnani. Tehnoloogia võimaldab jõuda peaaegu kõikide inimesteni ning ka nende inimesteni kes ei suuda eristada sõnumist olulist teavet. Valeuudiste levimisel võivad olla väga suured negatiivsed tagajärjed. Arvan, et enamus mäletab USA presidendivalimisi kus Venemaal asuv nn. trollivabrik sekkus valimistesse soovides mõjutada valijate meelsust.

 

 

Kasutatud kirjandus:

1.       https://www.webfx.com/digital-marketing/learn/traditional-media-vs-new-media/#traditional-media

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 8. Proff ja käsitööline.

Nädal 10. Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini.